Dag1, OM MIG

Linn Josephine Andersson

Jag är 20 år, snart 21 (lite av min grej att börja ett halvår innan), född i västerbottens inland. Uppväxt och fått min dialekt som ingen verkar undgå därifrån. Låter tydligen som de i Pistvakt, fast gulligt.
Har flyttat runt en massa där, lägenheter, hus, sommarstuga, tvärs över gatan, och slutligen till skellefteå där jag spenderat mina tre gymnasieår. Teknik kommunikation. Gymnasiet gick fort. Skellefteå, en av sveriges tre fulaste städer har gett mig mycket. Efter gymnasiet reste jag runt en del, älskar att resa. Har svårt att bli brun men försöker iallafall.

Sedan nio månader tillbaka befinner jag mig i stockholm, bor själv i pappas lägenhet efter att anton flyttat ut och livet leker. Jag dricker lite för mkt alkohol för mitt eget bästa men som Anne Ahnelöv sa "Du har ju varit så lung innan, kör på nu och sluta först när du är 29 o gravid." Jobbar i en klädbutik med världens grymmaste kollegor. Saknar mina fina hemifrån, och är alldelens för dålig på höra av mig. Hålla kontakt över huvud taget. Tränar mer än tillräckligt men mindre än jag skulle vilja. Älskar att träna. Har i skrivande stund lite panik. Vad gör man med all tid och energi som blir över när man inte kan träna?

Jag är otroligt självkritisk, hatar trasor, min största fobi är björnar och jag är kissnödig mest hela tiden. Jag är fruktansvärt självständig, kontrollfreak, hyffsad på laga mat och lite städmani har växt fram sen jag började bo själv. Skulle förmodligen inte kunna leva utan glass, philadelphia light, grillkrydda och hårdbröd.  





Känns som jag skrivit en blandning av kontaktannons och cv, dejt någon? På tal om dejt, Min första kärlek imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0