dag3, MINA FÖRÄLDRAR

Pappa, Mats, don massaro, hamats, även kallad den bästa pappan i hela världen. Åh vad min pappa är bäst! Han är i sina bästa år, precis bytt jobb (blivve boss gratz paps) och bor med sin nya tjej i ursviken. Det finns ingen människa som kan läsa av mig så bra som han. Ingen som är så klok, ingen som jag ser upp till lika mycket. Pappa är galet bra på baka bullar och spela luftgitarr. Helst samtidigt. Pappa tränar en hel del och alltid gjort. Hockey var ungdomen. Nu mest löpning, gym på vintrarna.
Jag är himla lik min pappa, både psykiskt och fysiskt. Har dock fått mina mörka färger från min madre.
 
Victoria, vickis, lillmamma. Den människan som kan få mig att må absolut bäst men samtidigt den enda som kan få mig att må riktigt riktigt dåligt. Gud vad jag har varit arg på mamma. Men hon är fantastisk, en supermamma som kan allt. Grymma värderingar, jag lyssnar och lär, och klockren att bolla problem med. Mamma är en gud på laga mat och kommer bli en riktig kaktant. Fotboll och volleyboll är hennes sporter, precis som mina. Mams tränar asmycket, har jobbat som instruktör och är den starkaste mamman jag någonsin hört talas om iallafall. Som tio sjörövare. Förutom färgen på hår o ögon har jag även haft "turen" att ärva hennes rumpa samt klantighet. Hehe. Mamma bor även hon i ursviken, fast med sin kille Pelle.
 


Pelle får också vara med på ett hörn. Jag vet inte, av någon anledning känns det bara rätt att han ska med under Mina föräldrar. Han är mammas kille och den bästa mammas nya kille man kan hitta. Som alla andra vore det ultimata för mig att mina färldrar fortfarande var tillsammans, men nu gick det som det gick och det kunde inte slutat bättre än så här. Pelle är lat, riktigt mycket oxå. Skulle nog mest vila ifall han själv fick välja. Det är kul. Men han är samtidigt en gymglidare, så jävla stark att hulken nästan gör i byxorna. 
Utan pelle skulle jag bli tokig på mamma. I mitt liv finns bara en pappa, men även en himla bra pelé.
 


Tack för att ni finns och gjort mig till den jag är. Läste någonstans att 90% av en människa är arvegods från föräldrarna. Jag har bra anlag med andra ord. Det är bara dom där sista 10% som är lite kaotiska.

Kommentarer
Postat av: mamma

vah? Har du varit arg på mej? Har du aldrig sagt....

2010-12-07 @ 12:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0