Disco disco

Tisdag betyder discopass! Alltså bröst och mage.
Bröst: uppvärming, 3 set - 8-12 reps med hantlar. Blev högreps p.g.a att vikterna inte räcker till(!) Borde känna mig lite stolt på mina 72kg. Har börjat köra det mer och mer så att man får in balansen igen.
nästa - 3set flies. en isolerande övning som jag tycker är bra om man vill få "mellanrum" mellan musklerna om ni förstår vad jag menar.
Sist men inte minst, 3 set flies i cablecross, fast drar nerifrån och upp. Bröstmusklernas fibrer är vinklade snett neråt. detta har därför sin fokus på övre delen av muskeln.

Mage därefter. Blev tre superset sedan vanliga situps. Rekommenderar den alltid till folk som vill ha grym träningsvärk. Börja med att köra ett set i vanlig magmaskin, direkt därefter lägger man sig på pilatesboll. När man är trött i mittpartiet av magen så kommer balansen att sättas mera på prov. se till att ligga så att bollen är mitt på ryggen och ha 90grader i knävecket. sen är det bara att nöta på.



Taco, Keso-lasagne

500g mager köttfärs(10%)
3dl minimjölk
1 st Tacokryddmix
500g keso
ca 1dl tomatpure
1 gul lök
250g pastaplattor.

Bryn köttfärsen och löken. Tillsätt mjölk och
tomatpuren. Krydda med Tacomixen! Låt puttra i ca 5 min. det ska
vara en sås och det kanske behövs spädas med lite
vatten. Rör ner keson och varva i en ungsfast form. In
i ugnen tills plattorna har mjuknat och det blivit en
fin yta. ca 30-40 min. (jag delar denna sats på 4
måltider)
Om man vill så gör man som kollegan alex och öser på med fetaost också, blir såklart mer kalorier, men man ska väl leva gott också även när man tränar till beachen?
Det ger ungefär detta per måltid = 51 protein 57 kolhydrat 16 fett


Kommentarer
Postat av: Pontus

Keso i allt sa du? Märks direkt >_<

2010-05-05 @ 19:50:57
Postat av: Herman

smakar bra och är nyttigt, det är bara att ösa på

2010-05-05 @ 23:56:06
Postat av: mum

Tips, träna magen nerifrån å upp för möjlig åttapacke. Snygg skåra mellan tuttarna vill många ha å denna är effektiv att lägga in som komplement. Med denna så använder du cablen i tre nivåer. Fäst ca i axelhöjd o börja momentet med att dra med så raka armar du kan fram mot mitten ( lasta av lite vikter annars blir de för böjda)samtidigt som du gör en vridning med händerna o lyft armbågar så liksom knogarna möter varandra å låt armarna korsa varandra. Klyftan kommer!

2010-05-06 @ 14:00:34
Postat av: Herman

vi har en maskin som gör samma sak. känns bättre så jag gör den istället

2010-05-06 @ 23:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0