Varma dagar

De senaste dagarna har det varit mycket att göra, så jag har inte riktigt hunnit att uppdatera.
Men nu på kvällskvisten ska jag göra ett försökt

Idag försökte jag göra en nyttig äppelpaj, vilket gick lite sisådär
Det jag gjorde var att koka fibergröt, blandade med hackade äpplen, russin och en vanlijsmet av kvarg(kesella), vaniljaro och äggvita samt kanel. smaken blev helt ok, men det var inte direkt något att hänga i granen om man säger så.



Men såhär gott kan man faktiskt äta. Lammkorv från ica med en massa protein och hyffsat lite kalorier, grillbit och världens nyttigaste sås. Korven hette lite suspekt Wurstmaster, men innehållet var desto bättre.
Såsen har jag nämt tidigare tror jag. Men en gång för mycket skadar inte
Blanda kvarg, cayennepeppar, vitlök och lite mjölk till en gräddliknande konsistens och krydda efter smak. Nyttigare kan det inte bli.


Kollegorna trivdes de med i den underbara kvällsolen.



Lördagskvällen blev faktiskt över förväntan, tänkte vara duktig, men polarna hade planerat annat så det var bara att slänga sig på bussen ut till ett väldigt trevligt uteställe. Kommer dock inte ihåg namnet.
Visst ser det härligt ut?

H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0